Buzzword
Publikováno 19.2.2019 v 10:12
Pod tímto cizojazyčným slovem se skrývá hojně se využívající slovo, které v minulosti nemělo žádnou, případně minimální váhu nebo význam. Nejčastěji tato slova pochází z oblastí jako je informatika, finančnictví, management či třeba obchod. Prakticky jde o slova, která se stala natolik populárními a často využívanými, že je lidé začali používat, jako by šlo o zcela normální […]
Doorway page
Publikováno v 10:10
Tento termín je označení pro podvodnou techniku, která zdánlivě připomíná známý Cloaking. Tato technika obdobně jako Cloaking má za úkol zmást vyhledávací roboty prostřednictvím přeoptimalizované stránky, která bude zárukou předních pozic při vyhledání. Zatímco taková forma stránka je velmi atraktivní pro vyhledávací roboty, pro běžného návštěvníka jde o nevzhlednou stránku, která nedosahuje požadovaného konverzního poměru. […]
Face to face
Publikováno v 10:08
Tohle sousloví je označení pro často využívanou marketingovou techniku, která slouží pro účely výzkumu. Je možné setkat se i s označením pomocí zkratky F2F. Prakticky pak jde o určitý rozhovor, který má řízenou formu a probíhá mezi dvěma osobami, tedy pouze mezi tazatelem a dotazovaným. Označení Face to face pak vychází z toho, že u této výzkumné […]
Duplicita konverzí
Publikováno v 10:07
Jak je možné pochopit z názvu, jde o situaci, kdy dojde k chybnému započítání konverze, kdy místo jedné správné konverze jsou započítány dvě, které jsou však duplicitní, tedy nesprávné. Taková situace může nastat například tehdy, když zákazník hledá nějaký produkt, který prodává obchod A, což zákazník zjistí z nějaké bannerové reklamy, na kterou klikne. Tímto způsobem navštíví tento […]
Recall
Publikováno v 10:04
Ve světě reklamy a obchodu jde o dvě rozdílné záležitosti. V případě reklamy se jedná o specifickou metodu výzkumu, která dokáže zvýšit efektivitu a zapamatovatelnost nějakého reklamního sdělení. Dosažení zvýšení efektivity je prováděno tím způsobem, že osoba, která provádí výzkum, se respondentů ptá na to, zdali si pamatují určitou reklamu. Tímto způsobem je respondentům reklama v podstatě […]
GRP
Publikováno v 10:03
Neboli Gross Rating Point je způsob měření velikosti publika, které bylo v rámci reklamy osloveno. Tento způsob je uplatňován především u typu médií, které jsou hojně sledovány, poslouchány nebo čtené. Může jít tedy o televizi, internetové zpravodajství, rádio nebo třeba noviny. Zajímavostí u této techniky je fakt, že v České republice se do měření započítávají pouze ty […]
CPC
Publikováno v 9:49
Tato zkratka vyjadřuje cenu za proklik, anglicky Cost Per Click. Tohoto označení se využívá v případě, kdy jde o reklamu typu PPC, tedy Pay Per Click a jde o maximální částku, kterou je inzerent ochoten zaplatit, když na jeho reklamu klikne nějaký uživatel a tím se dostane do cílového internetového obchodu. V určitých případech PPC reklamy je […]
CPM/CPT
Publikováno v 9:48
Podobně jako v případě CPC, jde o maximální částku, kterou inzerent zaplatí za zobrazení reklamy typu PPV neboli Pay Per View. CPM však konkrétně vyjadřuje Cost Per Mile, v případě zkratky CPT je to Cost Per Thousand, tedy cena za tisíc zobrazení reklamy. Právě to je značná odlišnost od CPC ceny, kdy se platí za proklik, nikoliv […]
SEMOR
Publikováno v 9:45
Jedná se o nástroj, který se využívá při SEO optimalizaci pro vyhledávače. Tento nástroj má k dispozici mnoho praktických funkcí, které se uplatňují zejména při SEO analýze. Samotnými funkcemi je pak měření pozic ve vyhledávačích, hlídání změn, což mohou být různé ceny či popisky ve srovnávacích portálech typu Heureka, dále pak hledání zmínek o brandech a […]
Customer lifetime value
Publikováno v 9:42
Tohle anglické sousloví se používá pro označení hodnoty, kterou má zákazník pro firmu z hlediska dlouhodobých vztahů. Touto metrikou se běžně určuje částka, kterou zákazník utratí, když bude s danou firmou spokojený, a to při opakovaných nákupech, třeba za celý život. Z toho plyne název, který je možné volně přeložit jako hodnota celoživotního zákazníka. Je proto zřejmé, že […]