Jak dlouho trvá SEO?

5/5 - (6 votes)

Klienti SEO agentur se často ptají, jak dlouho trvá SEO optimalizace? Kdy to již bude hotové? Odpověď na tuto otázku je velmi jednoduchá – SEO optimalizace je dlouhodobá činnost, která v ideálním případě nemá konců. Jednoduše řečeno, aby byl efekt SEO optimalizace dlouhodobý, je nutné dobrou pozici při vyhledávání udržovat. Je to stejné jako s posilováním, jakmile jednou přestanete, dostáváte se zpět do kondice jen s obtížemi, ale přesto to jde lépe, než kdybyste začali úplně od píky.

Textový obsah ani zpětné odkazy nejsou věčné

Pokud by vás zajímalo více do hloubky, proč není SEO optimalizace jednorázová činnost, je možné si vzít příklad internetového obchodu. Stejně jako přichází na trh stále nové zboží, musí i internetový obchod nabídnout něco nového. Mohlo by se přitom zdát, že například textový obsah nebo popisky kategorií webu mohou zůstat stále stejné, neměnné. Je to však omyl, neboť i popisky kategorií je dobré jednou za čas obměnit, ať web projde celkovou revitalizací. Navíc, jak již bylo zmíněno, na trh přichází stále nové zboží, jeho typy nebo podoby, a proto je nutné na tyto změny pružně reagovat.

Samotnou kapitolou jsou zpětné odkazy. Pokud je získáváte přirozeně a tedy opakovaně, je to jedině dobře. Když je však musíte uměle vytvářet, a to například skrze podpůrné weby nebo si platíte jejich výměnu s jinými internetovými stránkami, může se velmi rychle stát, že po skončení aktualizace se objem zpětných odkazů sníží na minimum. To by však mělo negativní dopad na optimalizaci vašeho webu, a tedy na pozice při vyhledávání.

Nové a zavedené weby jsou velmi rozdílné

Pokud vás však čeká provedení SEO optimalizace zcela od začátku, pak je dobré vědět, že existují rozdíly mezi novým webem a mezi tím zavedeným. Zatímco u nového webu je výhodné začít s optimalizací již při prvotní programování, u zavedeného webu je vstupní fáze SEO optimalizace tvořena především změnou již zavedených parametrů.

Jak jste si mohli všimnout existuje i nějaká vstupní fáze, a proto vás určitě napadá, že existuje i nějaká výstupní. To však je omyl, neboť jak již bylo zmíněno, SEO optimalizace je kontinuální činnost.

Existuje však fáze udržovací. Ta již není časově, finančně ani technicky náročná, ale je nutné ji provádět, aby bylo možné získané pozice při vyhledávání udržet v takovém stavu, jakého bylo dosaženo ve vstupní fázi.

Zapamatujte si:

  1. Vstupní fáze = Časově, finančně a technicky náročnější, a to zejména u zavedených webů. V této fázi je možné vidět největší pokroky, přičemž délka této fáze může být měsíc, ale také třeba půl roku.
  2. Udržovací fáze = Nezbytný prvek každé SEO optimalizace, pokud je cílem dlouhodobé zviditelnění webu na internetu. Časově i finančně méně náročná fáze, bez které by však nešlo zajistit, že web bude mít výhodnou pozici i za několik let. Co se týče délky této fáze, pak je možné hovořit i třeba o nekonečnu, respektive závisí na zájmu klienta o spolupráci se SEO agenturou.
  3. Zavedený web = Optimalizace může být náročnější z důvodu nutné změny struktury či hlubších parametrů na rozdíl od webu zcela nového, kdy se mohou podnikat kroky k SEO optimalizaci již v počátcích programování.

Krátkodobá a rychlá optimalizace se nevyplácí

Jak jste mohli pochopit, SEO optimalizace je v ideálním případě dlouhodobá činnost, která vyžaduje určitou pozornost. Před samotnou objednávkou těchto služeb je vhodné zamyslet se nad tím, co vlastně od SEO očekáváte. Bude to zviditelnění webu na dobu několika let nebo vám stačí skokové zviditelnění a následně vám je již zcela lhostejné, jak na tom web bude?

Pro případ, kdy budete mít zájem o krátkodobější SEO optimalizaci, můžete se setkat i se zakázanými technikami SEO, takzvaně Black Hat SEO. Ty sice slibují rychlý efekt i v současnosti, kdy jsou tyto metody silně penalizované, ale nesmí se zapomínat na to, že jakmile vyhledávač zjistí, že váš web je s těmito metodami upravován, můžete počítat s krátkodobým efektem, a navíc se na velmi dlouhou dobu s atraktivními pozicemi rozloučit.

Dlouhodobě a pravidelně aneb řešení na míru od specialistů

Nechcete-li mít starosti s řešením SEO optimalizace, ale zároveň si chcete pojistit, že konkrétní stránky budou disponovat atraktivními pozicemi na vyhledávačích, nabízí se odborné řešení. Při tom si se SEO agenturou domluvíte požadavky, například jaké jsou vaše cíle nebo jak dlouho chcete s optimalizací pokračovat.

Myslete však na to, že ideální je neskončit nikdy, neboť i oblast SEO optimalizace se mění, a proto to, co je nyní aktuální, může být za pár let zcela zastaralé a neefektivní.

Proto neváhejte navázat spolupráci s agenturou SEOlight s.r.o, která na trhu působí více jak deset let. Po celou tuto dobu společnost sleduje nejnovější trendy, a proto je optimalizace od této agentury vždy precizní a efektivní, a to obzvláště tehdy, je-li dlouhodobá.

Zpět na hlavní stránku blogu

Kompletní SEO správa

V rámci měsíčního rozpočtu se postaráme o veškeré kroky nutné pro dosažení předních míst ve vyhledávačích. Mezi tyto kroky patří: návrh klíčových slov, SEO analýza a úprava webu a pravidelný link building.

Nastavení PPC kampaní

Kompletní správa PPC kampaně to není jen jednorázové nastavení, ale pravidelná péče o Vaši kampaň, aby byla úspěšná. Postaráme se o Vaše fulltextové a obsahové kampaně i sociální sítě.

Copywriting

Tvorba kvalitního obsahu je základem webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohledem na Vaši cílovou skupinu. Texty připravujeme nejen pro webové stránky, ale i pro další využití.

Tvorba webů

Webové stránky a eshopy stavíme na systému WordPress. Ovládání je jednoduché, systém nabízí mnoho hotových pluginů a nejste závislí na jednom dodavateli řešení. Vhodnost pro SEO je už jen bonus.

SEOlight tvoří především lidé. Seznamte se s námi.

A co o nás říkají naši klienti?

Kontaktujte nás!
5/5 - (6 votes)
SEOLIGHT

Kontakt

Email: michal.kuchar@seolight.cz
Telefon: 724761988
Skype: Netlink17

Sídlo a kancelář:

Suchdol 220
285 02 Suchdol
Okres: Kutná Hora

Fakturační údaje:

IČ: 24239381
DIČ: CZ24239381
Suchdol 220
285 02 Suchdol