Internet byl vždy výsadou stolních nebo přenosných počítačů. V současnosti se však využívá internet ve stále větší míře i na mobilních zařízeních, jako jsou telefony, tablety a podobné přístroje. Z tohoto důvodu je nezbytně nutné optimalizovat stránky nejenom pro počítače, ale také právě pro mobilní telefony. Lidé totiž vyhledávají na mobilních telefonech mnohdy častěji, než je tomu na počítačích, a proto je nutné zajistit, aby se stránky zobrazovaly v podobě, která bude pro uživatele na mobilním telefonu přijatelná. U mobilních telefonů je totiž plocha pro zobrazení stránek zpravidla mnohem menší, než je tomu u počítačů. Z tohoto důvodu může docházet k problémům se správným zobrazením, kterým je nutné správným nastavením stránek předejít. Přitom se nesmí zapomenout ani na zásady SEO optimalizace, neboť právě SEO se stará o to, aby na stránky proudilo větší množství uživatelů než ke konkurenci.
V tomto článku bude nastíněno, jak optimalizovat web pro mobily do takové podoby, aby je bylo možné správně zobrazit i na mobilních zařízeních, mezi které patří právě mobilní telefony, tablety a podobná zařízení.
Jde o základní způsob, který se používá u programování webových stránek, jež jsou napsané v jazyku HTML. Tento způsob pochází z roku 2010, kdy došlo k pochopení, že počítače nejsou jedinými zařízeními, které lidé využívají vyhledávání na internetu a prohlížení webových stránek. Responzivní designy jsou tvořené třemi úrovněmi, a to:
Responzivní designy se realizují v HTML kódu, kdy správný zápis má za následek to, že stránka se zobrazí správně jak na počítači, tak na mobilním telefonu.
Zatímco u responzivních designů se využívala jedna a ta samá stránka, která se vhodně zapsaným kódem modifikovala podle použitého zařízení, u mobilních verzí webových stránek je to jinak. Zde totiž dochází k vytvoření dalšího webu, který je speciálně určený právě pro mobilní telefony a další podobná zařízení. Současně jsou tyto stránky nevhodné pro zobrazení na počítačích. Nejčastěji je možné tento způsob optimalizace pro telefony poznat podle toho, že před URL webu je písmeno M, například „m.SEOlight.cz“.
Jak tedy vidíte, existují hned dva základní způsoby, kterými je možné se vydat, pokud chcete mít své stránky optimalizované i pro mobilní telefony. Bylo by však dobré zmínit i to, jaké výhody jednotlivé způsoby s sebou nesou:
Dle některých statistik dochází k objednávání produktů na mobilních telefonech až o 50 % častěji než na počítačích. Je proto žádoucí mít svůj web optimalizován i do podoby, která bude vzhledem k uživatelům mobilních telefonů přívětivá.
Protože však bez potřebných znalostí, vědomostí a zkušeností je optimalizace pro mobily náročná, vyplatí se vědět o někom, kdo se o vše dokáže postarat. Společnost SEOlight s.r.o má bohaté zkušenosti nejenom s SEO optimalizací, ale také s modifikací webu do mobilní verze.
Zpět na hlavní stránku bloguV rámci měsíčního rozpočtu se postaráme o veškeré kroky nutné pro dosažení předních míst ve vyhledávačích. Mezi tyto kroky patří: návrh klíčových slov, SEO analýza a úprava webu a pravidelný link building.
Kompletní správa PPC kampaně to není jen jednorázové nastavení, ale pravidelná péče o Vaši kampaň, aby byla úspěšná. Postaráme se o Vaše fulltextové a obsahové kampaně i sociální sítě.
Tvorba kvalitního obsahu je základem webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohledem na Vaši cílovou skupinu. Texty připravujeme nejen pro webové stránky, ale i pro další využití.
Webové stránky a eshopy stavíme na systému WordPress. Ovládání je jednoduché, systém nabízí mnoho hotových pluginů a nejste závislí na jednom dodavateli řešení. Vhodnost pro SEO je už jen bonus.