Jak psát PR článek

4.6/5 - (5 votes)

Potřeba poutavých, čtivých a zároveň propagačních či reklamních článků dala vzniknout útvaru, který se nazývá PR článek. Jde o útvar někde mezi reklamním sdělením a publicistickým textem, který má za úkol nenásilnou a neagresivní formou propagovat určitou službu, zboží nebo činnost. Existuje mnoho způsobů, jak psát PR článek, ale u všech metod platí základní zásady, který text musí v každém případě splňovat. Text tohoto typu musí být:

Nyní se dostáváme k problematice PR článků. Nemusí se to zdát, ale zkušení textaři si velmi cení své know-how na to, jak napsat dobrý PR článek. Zkušených a úspěšných textařů totiž rozhodně není mnoho. Někteří jsou pouze slabou náhradou za automatický generátor textu, někteří se třeba snaží, ale přesto kvalitami nedosahují na ty nejkvalitnější tvůrce propagačních PR článků.

Co tedy obnáší sepsání kvalitních PR textů?

Než začnete psát PR článek, je nutné si uvědomit, pro koho je daný text určený. Je to široká veřejnost nebo skupina odborníků? Nebo snad úzká skupina lidí? Text totiž budete směřovat právě k dané skupině čtenářů, z čehož musíte vycházet. Je tedy dobré podle toho zvolit styl, kterým budete psát. Pro širokou veřejnost je ideální psát populárním stylem, kdy se snažíte zaujmout nějakým zvratem nebo něčím šokujícím. Naopak v případě odbornějších čtenářů nebudete šetřit odbornějšími slovy a korektní terminologií.

Kromě cílové skupiny musíte brát v potaz i propagovaný předmět. Jinak totiž budete psát o zboží, jinak o službě a zcela jinak o zájmových činnostech určité skupiny osob. Například pokud budete psát PR článek o určitém zboží, je dobré věnovat se obecným vlastnostem daného výrobku jen v několika málo větách. Naopak se vyplatí věnovat více pozornosti výjimečnosti daného výrobku. V čem je lepší tento výrobek oproti těm konkurenčním? Proč by si měl zákazník koupit právě onen výrobek a nikoliv konkurenční? To jsou otázky, které je nutné zodpovědět na rozdíl od obecného popisu, který je k dispozici kdekoliv jinde.

Universální šablona neexistuje

Protože každý PR článek je originální, jen stěží najdete universální návod na to, jak má vypadat PR článek. Ano, můžete se řídit obecnými zásadami, ale vždy je na textaři, co všechno se rozhodne do daného textu vložit. Svou roli totiž hraje i zadání, které často zcela zásadně ovlivňuje právě to, jak psát SEO texty.

Pakliže potřebujete vytvořit PR texty pro své specifické potřeby, ale přijde vám zdlouhavé hledat, jak psát PR články, pak pro vás bude nejvhodnější možností kontaktovat specialisty. Ve firmě SEOlight s.r.o pracují skuteční specialisté, kteří mají za sebou opravdu mnoho vypracovaných projektů, díky čemuž si poradí s jakýmkoliv zadání PR článků, které budete chtít vypracovat.

Zpět na hlavní stránku blogu

Kompletní SEO správa

V rámci měsíčního rozpočtu se postaráme o veškeré kroky nutné pro dosažení předních míst ve vyhledávačích. Mezi tyto kroky patří: návrh klíčových slov, SEO analýza a úprava webu a pravidelný link building.

Nastavení PPC kampaní

Kompletní správa PPC kampaně to není jen jednorázové nastavení, ale pravidelná péče o Vaši kampaň, aby byla úspěšná. Postaráme se o Vaše fulltextové a obsahové kampaně i sociální sítě.

Copywriting

Tvorba kvalitního obsahu je základem webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohledem na Vaši cílovou skupinu. Texty připravujeme nejen pro webové stránky, ale i pro další využití.

Tvorba webů

Webové stránky a eshopy stavíme na systému WordPress. Ovládání je jednoduché, systém nabízí mnoho hotových pluginů a nejste závislí na jednom dodavateli řešení. Vhodnost pro SEO je už jen bonus.

SEOlight tvoří především lidé. Seznamte se s námi.

A co o nás říkají naši klienti?

Kontaktujte nás!
4.6/5 - (5 votes)
SEOLIGHT

Kontakt

Email: michal.kuchar@seolight.cz
Telefon: 724761988
Skype: Netlink17

Sídlo a kancelář:

Suchdol 220
285 02 Suchdol
Okres: Kutná Hora

Fakturační údaje:

IČ: 24239381
DIČ: CZ24239381
Suchdol 220
285 02 Suchdol