K tomu, aby se nějaký produkt na trhu dobře uchytil, je zapotřebí, aby byl veřejnosti dokonale představen a aby byl před touto propagován. Což lze učinit i prostřednictvím nějaké marketingové agentury nebo freelancera. A nejednou je to ta nejlepší volba, protože ne každá firma dokáže současně realizovat dostatečně kvalitní nabídku a současně se starat i o její propagování, ne každá má čas, síly a prostředky, jak to zvládnout vlastními silami.
A pro kterou z těchto variant se rozhodnout? Je lepší marketingová agentura nebo spíše freelancer?
Jak kdy a jak kde.
V případě marketingové agentury se lze spolehnout na to, že za ní stojí větší počet lidí, kteří mají různé znalosti a zkušenosti. Jsou to experti, kteří vědí, jak na to. A kromě lidských zdrojů jsou tu k dispozici i různé nástroje, i už vypracované i odzkoušené strategie, z nichž lze zvolit tu nejefektivnější variantu.
Marketingová agentura si poradí s veškerým online a někdy i offline marketingem, dokáže připravit komplexní marketingovou strategii a zvládá marketing i s realizací napříč různými kanály. A také komunikace s ní je daleko jednodušší než s freelancery.
A plusem marketingové agentury je i to, že je schopna výsledky své práce i vyhodnotit a referovat o nich.
A protože není růže bez trní, jak se říká, je i zde po všech zmíněných superlativech třeba zmínit i jeden nedostatek. A sice ten, že služby podobné agentury bývají ve srovnání s freelancerem dražší.
Freelancer má oproti agenturám výhodu v tom, že bývá (až na toho špičkového) levnější. A jeho předností je třeba i to, že si ho lze najmout na konkrétní úkol a pak se s ním zase rozejít, bez nutnosti řešit podmínky ukončení smlouvy. Každý má svou odbornost a své zkušenosti a lze tak nějakého najít pro každý kanál.
Freelancera si pak lze najít jediného stejně jako jich lze zaměstnat více.
Ovšem vsadit na freelancera představuje ve srovnání s agenturou více rizik. Třeba v tom, že má coby jednotlivec jen omezenou kapacitu a zvládne jen méně klientů. A pokud někdo vsadí na nějakého nekvalitního, nespolehlivého, má prostě smůlu. A pokud je vsazeno na více freelancerů zároveň, komplikuje to spolupráci s nimi a jde o časově náročnou záležitost.
Každá z nabízených možností má prostě své klady i nedostatky. A hlavně je třeba důkladně promyslet, na koho konkrétně vsadit.
A ať už si firma vybere tu či onu možnost, nesmí zapomínat ani na vlastní marketing. Protože ani bez toho to nepůjde.
Zpět na hlavní stránku bloguV rámci měsíčního rozpočtu se postaráme o veškeré kroky nutné pro dosažení předních míst ve vyhledávačích. Mezi tyto kroky patří: návrh klíčových slov, SEO analýza a úprava webu a pravidelný link building.
Kompletní správa PPC kampaně to není jen jednorázové nastavení, ale pravidelná péče o Vaši kampaň, aby byla úspěšná. Postaráme se o Vaše fulltextové a obsahové kampaně i sociální sítě.
Tvorba kvalitního obsahu je základem webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohledem na Vaši cílovou skupinu. Texty připravujeme nejen pro webové stránky, ale i pro další využití.
Webové stránky a eshopy stavíme na systému WordPress. Ovládání je jednoduché, systém nabízí mnoho hotových pluginů a nejste závislí na jednom dodavateli řešení. Vhodnost pro SEO je už jen bonus.