Rozdíl mezi SEO a SEM

4.9/5 - (7 votes)

Zatímco obě zkratky mají význam v prvních slovech stejný, a to „Search Engine“, poslední slova jsou rozdílná. Zatímco SEO znamená Search Engine Optimalization, SEM znamená Search Engine Marketing. Jaký rozdíl je mezi těmito dvěma pojmy a proč by vás měly zajímat oba dva?

Rozdíl spočívá v časové i finanční náročnosti

SEO SEM patří v obou případech do oblasti takzvaného online marketingu. Jde tedy o způsob, jak podnikat na internetu, respektive podnikání metody SEO a SEM, přispívají. Jejich cílem je totiž to stejné – zviditelnit konkrétní web. Obě metody však využívají k dosažení požadovaného výsledku jiných nástrojů. Rozdíl mezi SEO a SEM tedy spočívá především ve způsobu, jakým se dosahuje zviditelnění webu.

Search Engine Optimalization

Jedná se o sled úkonů, které je nutné učinit, aby bylo možné webovou stránku najít na několika prvních pozicích při zadání určitého klíčového slova do vyhledávače. Jde přitom o poměrně náročnou záležitost, pokud jde o počáteční úpravy webu či další přípravy, avšak z dlouhodobého hlediska jde udržitelnější způsob, jak zachovat web „v kondici“. V rámci této optimalizace se klade důraz na správně nastavené parametry webové stránky, jako jsou titulky nebo textový obsah webu. Taktéž se realizuje takzvaný link-building neboli budování zpětných odkazů, které zvyšují pravděpodobnost, že vyhledávací nástroj si vybere konkrétní webovou stránku a umístí ji na požadovanou pozici při vyhledávání.

Search Engine Marketing

Stejně jako u SEO, i zde je cílem nalákat nové návštěvníky na konkrétní webovou stránku, což se však zde realizuje pomocí reklam. Nejčastěji jde o různé formy PPC reklamy či jiného reklamního nástroje. Oproti SEO je zde nutná stálá investice finančních prostředků, což má však za následek okamžitý účinek, což znamená, že webová stránka půjde vidět, byť půjde o zcela nový projekt. Jak však bylo zmíněno, jedná se o finančně náročnější variantu, jak zviditelnit web.

Odborníci rozhodnou za vás

Proč se zabývat optimalizací zcela svépomocí, když si můžete nechat pomoci specialisty? Je to rychlejší, pohodlnější a také efektivnější. Nejde přitom jenom o počáteční realizaci úprav v podobě SEO optimalizace, ale o cenově dostupné dlouhodobé řešení v případě SEM, které vás udrží krok před vaší konkurencí. Díky tomu budete mít vždy výhodu, neboť se budete nacházet na pozicích, které jsou pro vyhledávání těmi nejefektivnějšími.

Zpět na hlavní stránku blogu

Kompletní SEO správa

V rámci měsíčního rozpočtu se postaráme o veškeré kroky nutné pro dosažení předních míst ve vyhledávačích. Mezi tyto kroky patří: návrh klíčových slov, SEO analýza a úprava webu a pravidelný link building.

Nastavení PPC kampaní

Kompletní správa PPC kampaně to není jen jednorázové nastavení, ale pravidelná péče o Vaši kampaň, aby byla úspěšná. Postaráme se o Vaše fulltextové a obsahové kampaně i sociální sítě.

Copywriting

Tvorba kvalitního obsahu je základem webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohledem na Vaši cílovou skupinu. Texty připravujeme nejen pro webové stránky, ale i pro další využití.

Tvorba webů

Webové stránky a eshopy stavíme na systému WordPress. Ovládání je jednoduché, systém nabízí mnoho hotových pluginů a nejste závislí na jednom dodavateli řešení. Vhodnost pro SEO je už jen bonus.

SEOlight tvoří především lidé. Seznamte se s námi.

A co o nás říkají naši klienti?

Kontaktujte nás!
4.9/5 - (7 votes)
SEOLIGHT

Kontakt

Email: michal.kuchar@seolight.cz
Telefon: 724761988
Skype: Netlink17

Sídlo a kancelář:

Suchdol 220
285 02 Suchdol
Okres: Kutná Hora

Fakturační údaje:

IČ: 24239381
DIČ: CZ24239381
Suchdol 220
285 02 Suchdol